Curso de orientación profesional para artistas visuais

Este curso ten como finalidade proporcionar coñecementos e ferramentas axeitadas para que calquera artista poida enfrontarse ás diferentes tarefas e obstáculos que se presenten na súa carreira profesional. A través de cinco unidades didácticas teórico-prácticas, proporcionaranse directrices para manexarse en situacións como a xestión dos dereitos de autor, coñecemento das obrigas fiscais e laborais, documentación e catalogación das súas obras, elección da galería adecuada e presentación nelas, competir con outros artistas, negociar con marchantes, establecer prezos para as obras, tratar con coleccionistas, expoñer en feiras, concorrer a premios, solicitar bolsas, etc., cun especial énfase no desenvolvemento do espírito emprendedor.

Destinatarios

O curso está dirixido tanto a artistas visuais estudantes ou no inicio da súa carreira profesional como a aqueles interesados en impulsar a súa carreira mellorando a súa posición no sector da arte actual.

Duración

O curso impártese en tres clases presenciais intensivas de catro horas cada unha, complementadas a través de internet mediante dous meses de acceso privado a un Aula Virtual con notas técnicas, recursos didácticos e exercicios prácticos que facilitarán un aprendizaxe máis efectivo e completo da materia, así como un seguimento personalizado de cada alumno por parte do profesor.

Profesor

Jaime López (1969). Xestor cultural, comisario de exposicións e museólogo.

Despois de licenciarse en Xeografía e Historia (especialidade Historia da Arte) en 1992 e obter a certificación de aptitude pedagóxica (CAP) na Facultade de Educación, completa a súa formación académica cun Máster en Museoloxía e Exposicións na Universidade Complutense. Comeza a súa actividade profesional en 1996 realizando labores museísticas nos departamentos de conservación, rexistro e educación do Museo Thyssen-Bornemisza de Madrid. Entre os anos 1998 e 2000 traballa como xestor cultural, comisario de exposicións e responsable da colección do Círculo de Belas Artes de Madrid. En xuño de 2000 marcha aos Estados Unidos para exercer como coordinador de exposicións e axudante de conservador no Departamento curatorial de escultura e artes decorativas europeas (ESDA) do Metropolitan Museum of Art de Nova York.

Ao volver a España en 2004 traballa no sector do mercado do arte, primeiro no departamento de dirección da galería Helga de Alvear e despois como director nas galerías Godoy de Madrid e Berger Gallery en Barcelona.

A súa traxectoria no ámbito da educación comeza en 2007 no Instituto Superior de Arte de Madrid, onde imparte cursos de xestión cultural, coleccionismo de arte contemporánea e mercado de arte. Despois de colaborar no módulo de orientación profesional do Máster de Museoloxía e exposicións da Universidade Complutense, a partir de 2009 centra a súa actividade profesional na Asociación Arte Sostible, onde traballa como docente, xestor cultural e mentor de artistas visuais.

Programa

Unidade didáctica 1_ O artista e o mercado da arte

  • Estrutura e características do mercado da arte.
  • A promoción e os circuitos artísticos.
  • Crítica e curadoría de arte.
  • As mostras de arte: exposicións en museos e bienais.
  • As feiras de arte.
  • Artistas e coleccionistas: o mecenado.

Unidade didáctica 2_  A carreira artística

  • A vocación artística. A formación. Ser artista autodidacta.
  • O contexto da arte actual. Tendencias e novas linguaxes artísticas.
  • A posición do artista no mercado. A marca persoal. Estratexias de comunicación e marketing.
  • Obrigações fiscais e laborais.
  • Os dereitos de autor. VEGAP.
  • Práctica artística e ética. Os códigos deontolóxicos.

Unidade didáctica 3_O estudo do artista

  • Xestión documental e expositiva. Internet.
  • O estudo do artista. Almacenaxe, manipulación e conservación de obras de arte.
  • Rexistro e catalogación de obras de arte.
  • Xestión de préstamos para exposicións temporais e concursos.
  • O currículo do artista. A redacción da declaración artística.
  • Publicacións: catálogos, revistas e portfolios de artista.
  • A visibilidade do artista e a súa presenza en Internet. A páxina web e as redes sociais.

Unidade didáctica 4_A representación artística

  • Galeristas, marchantes e outros intermediarios.
  • O papel das galerías e a súa influencia no mercado.
  • Conseguir unha galería de arte.
  • Relacións artista-galerista.
  • Tipos de contratos en galerías de arte.
  • A venda da obra. Metodoloxías de fixación de prezos.

Unidade didáctica 5_Recursos profesionais

  • Recomendacións para traballar como artista visual.
  • Oportunidades profesionais: premios, bolsas, axudas e residencias.
  • Galerías de arte virtuais para artistas.
  • Exposicións e feiras independentes de artistas.
  • Crowdfunding para artistas.
  • As Asociacións de Artistas Visuais (AAVV) en España.